Uzun, ince bir yoldayım...

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

22 Ocak 2010 Cuma

6-9 ayda en çok sevdiğim şeyler

Soğukların bastırmasıyla birlikte evde tam gaz yanan kombi büyük bir zıtlık yaratıyor bünyede. Sıcak olabilirim ama burnum ve boğazım kuruyor, rahatsız oluyorum. İşte bu noktada annemin ben daha karnındayken kullanmaya başladığı soğuk buhar makinesi devreye giriyor. Chicco'nun iyonlu modelini önermişlerdi ama bulamamıştık ama bu modeli bizi çok memnun etti, pişman olmadık. Annemler yatana kadar buhar vermeye devam ediyor. Uykumda daha rahat ediyorum.
Ek gıdalara meyve püreleri ile başladık. Annem önceleri elmayı buharda haşlıyordu. Gaz yapma ihtimalinin düşük olduğunu test edince, elmayı çiğ yemeye başladım. Damak tadıma uygun bir püre olması için cam rende kullandık. Markası Paşabahçe galiba. Anneannem de kullanmış onu uzun yıllar, o balık rende diyor, balığa benzediği için. Annem suyunu ve posasını ayırdığı için çok beğenmiyor, ama biliyor, cam sağlıktır. Zeynep teyzemse, çok memnun. Bana da afiyetle yemesi kalıyor.

Yine başka bir püre yapıcı malzemeyi de annem yurtdışından getirtebildi. The Wean Machine adındaki bu alet acayip pratik. Evde, dışarıda, nerede olursa olsun, elmayı, muzu, haşlanmış sebzeyi, püre yapılabilen ne varsa saniyeler için de eziyor. Ezilen yemeği özel kaşığıyla yedirmek de çok kolay.

Masaj yağı, doğduğumdan beri en favori şeylerimden biri. Mustela'nın masaj yağını kullanıyorum. Banyo sonrası bücuduma sürülüp masaj yapılınca içim ısınıyor, uykuya hazır oluyorum. Masaja kullanmaya devam!

Mama sandalyesi ve yemek seti... Mama sandalyemi ilk aldığımız gün, "işte bu!" demiştim. O güne kadar annemin beni yedirmesinden hoşlanmıyordum. Onlar yemek yerken ben bakıyordum, ben yemek yerken onlar bakıyordu. Hani bu durumda nasıl aile olacaktık?! Mama sandalyesi, masaya beraber oturup vakit geçirmemizi, karnımızı doyurmamızı sağladı. Chicco Polly aldık, herkes gibi. Açıp kapatmıyoruz, birazcık zor taşınıyor ama genel olarak memnunuz.

Yemek setinde ise annem tercihini BPA free ürünlerden yana kullandı. Türkiye'de bulamadığı bir markayı tercih etti: bibi. Çok memnunuz. Umarız, gün geçtikçe ülkemizdeki BPA free ürün sayısı artar.


Hadi Kitubi'nin listesine de göz atın...
Diğer aylar için önerilerim:
0-3 ay

1 yorum:

Damla dedi ki...

Cam rende gibisi var mı? Bizde rafa kalktı artık, acaba sarımsak için denesem mi?